پیام معاون بهداشت دانشگاه به مناسبت هفته ملی کودک

اگر کودکان طوری ساخته شده بودندکه از ترسِ شکست، از دست زدن به کارهای تازه هراس داشته باشند هرگز از گهواره ی خود بیرون نمی آمدند.
۱۴ مهر ۱۴۰۳ | ۰۹:۳۷ کد : ۳۳۶۴۸ اخبار
تعداد بازدید:۳۹
شعار هفته ملی کودک ۱۴۰۳( ۱۴- ۲۱ مهرماه) : برای کودکان، برای آینده

هدف از روز کودک فقط جشن گرفتن برای کودکان نیست. این روز به صورت کلی فرصتی برای ایجاد تغییر و آگاهی در سطح جهان است. این روز فرصتی است که حقوق کودکان را به خودمان یادآوری کنیم.

امروزه یکی از دستاوردهای مهم توسعه بهداشت، بهبود مراقبت ها و آگاهی جهانی، افزایش بقای کودکان می باشد. لذا حمایت از سلامت و کیفیت زندگی این گروه سنی به اولویت انکارناپذیری تبدیل شده است.

پ‍ژوهش های علمی، اهمیت ترویج رشد سالم در دوران اولیه کودکی را ثابت کرده و نشان می دهد توجه کامل به این امر، امکان فوق العاده ای را برای پیشگیری از مشکلات رشد و تکامل فراهم کرده و از این طریق منافع بلند مدتی را برای فرد و جامعه به ارمغان می آورد.

روز جهانی و هفته ملی کودک فرصت ارزشمندی است که توجه بزرگتر‌ها را به اهمیت دوران کودکی، نیاز‌ها و خواسته‌های کودکان جلب و به آن‌ها یادآوری کند که وظیفه دارند برای سلامتی، رشد، شادی و پیشرفت کودکان به نیاز‌های آن‌ها توجه ویژه داشته باشند و برای تحقق آن برنامه‌ریزی کنند.


نظر شما :