معرفی مدیریت شبکه و ارتقای سلامت
ردیف |
نام و نام خانوادگی |
عنوان شغلی |
شماره داخلی |
شماره مستقیم |
پست الکترونیک |
|
1 |
سید حسین رئیس ساداتی |
مدیر شبکه و ارتقای سلامت |
2385 |
33534809 |
s.h.r.s1352@gmail.com |
|
2 |
محمد مشهدی |
رئیس گروه گسترش شبکه |
2436 |
33534673 |
Mohammadmashhad48@gmail.com |
|
3 |
فاطمه دارسرائی |
کارشناس مسئول نیروی انسانی معاونت بهداشت، مسئول نظام ثبت و طبقه بندی علل مرگ دانشگاه |
2319 |
3354851 |
f.darsaraei@gmail.com |
|
4 |
فرشید فرضی پور |
کارشناس مسئول آموزش بهورزی |
2439 |
33534804 |
f.farzipoor@yahoo.com |
|
5 |
علی کریم زاده |
کارشناس مسئول امور داروئی / منابع فیزیکی ( تجهیزات وساختمان) |
2415 |
33534673 |
Ali.kz@iran.ir |
|
6 |
اکرم صحرایی |
کارشناس مسئول آموزش ضمن خدمت / کارشناس برنامه پزشکی خانواده ونظام ارجاع |
2434 |
33534851 |
AKram,sahrai2@gmail.com |
|
7 |
عباس ندیری |
کارشناس مسئول برنامه سلامت خانواده ونظام ارجاع - تحول سلامت وPHC شهری |
2383 |
33534673 |
nadiriabbas@gmail.com |
|
ردبف |
نام و نام خانوادگی |
عنوان شغلی |
شماره داخلی |
شماره مستقیم |
پست الکترونیک |
8 |
سیده نگار مدرس صدرانی |
کارشناس مسئول آزمایشگاه های بهداشتی استان |
2281 |
33534812 |
Sn.modarres@gmail.com |
9 |
حسین براری دلاور |
کارشناس امور آزمایشگاههای بهداشتی استان |
2439 |
33534804 |
Hoseinbarari45@gmail.com |
" شرح وظایف ردیف1 "
عنوان شغلی : مدیرشبکه و ارتقای سلامت |
1 |
برنامه ریزی برای تغییرات و گسترش واحدهای ارائه دهنده خدمات متناسب با تغییرات جمعیتی، جغرافیایی و تأمین دسترسی آسان جامعه به خدمات سلامت |
2 |
برنامه ریزی به منظور امکانات فنی و پوشش واحدهای بهداشتی با توجه به شرایط جغرافیایی و جمعیتی منطقه و پیشنهاد اصلاح طرحهای گسترش یا تبدیل واحدها و تعداد پرسنل لازم |
3 |
بررسی و برآورد و پیگیری منابع انسانی، مالی و تجهیزاتی واحدهای بهداشتی تحت پوشش |
4 |
همکاری در برنامه ریزی برای کاهش تصدی گری در خدمات بهداشتی سطح اول |
5 |
ایجاد هماهنگی بین واحد ها و گروه های مختلف زیرمجموعه مرکز بهداشت در خصوص ادغام برنامه های جدید در سیستم سلامت |
6 |
همکاری با مراکز آموزش بهورزی برای انتخاب و ترتیب بهورزان بومی |
7 |
نظارت وپی گیری در اجرای ضوابط طرح گسترش واحدهای بهداشتی ادغام خدمات و هماهنگی آنها |
8 |
تهیه و اجرای پروژه های تحقیقات کاربردی در زمینه های مربوط به نظام بهداشتی تابعه |
9 |
مشارکت در آموزش دانشجویان گروه پزشکی و پیراپزشکی اعزامی به واحدهای بهداشتی تابعه |
10 |
نظارت برتامین و تعیین نیروی انسانی مورد نیاز واحدهای بهداشتی منطقه براساس نیاز واقعی و منطقی واحدهای تحت پوشش |
11 |
گزارش تنگناها و نارسائیهای موجود و پیشنهاد راه حل مناسب |
12 |
ابلاغ ضوابط، استانداردها و تکنولوژی خدمات بهداشتی |
13 |
نظارت و هماهنگی در اجرای برنامه های آموزشی کارکنان (بدو خدمت – ضمن خدمت) |
14 |
شرکت فعال در دوره های آموزشی مرتبط با شغل و پیاده نمودن نتایج آن در انجام وظایف محوله . |
15 |
مشارکت درتحلیل آمارها و اطلاعات به منظور محاسبه نشانگر های بهداشتی و تعیین نیازها و اولویتها ،تهیه بازتاب اطلاعاتی برای واحدهای بهداشتی جهت برنامه ریزی |
16 |
مستند سازی فرایندها و فعالیتها و فعالیتها،تدوین شاخص های عملکردی، تهیه گزارش دوره ای عملکرد جهت سیاست گذاری ،برنامه ریزی و ارائه به مقامات و مراجع ذیریط |
17 |
نظارت برسیستم جمع آوری ، ذخیره وکنترل اطلاعات نرم افزاری واحدهای بهداشتی ودرمانی وبهره گیری از داده های آماری جمع آوری شده به منظور برنامه ریزی سالیانه |
18 |
مشارکت در پایش وارزشیابی خدمات ارائه شده توسط واحدهای ارائه خدمات به منظور تعیین اثربخشی خدمات وانجام اصلاحات لازم درسیستم شبکه ها |
19 |
همکاری در برنامه ریزی برای کاهش تصدی گری در خدمات بهداشتی درمانی سطح اول و افزایش توان نظارتی |
20 |
برنامه ریزی و اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در مناطق تحت پوشش (روستایی، عشایری و شهری شهرستان) |
21 |
مشارکت در انجام ارزیابی های اقتصادی مانند هزینه- کارایی/ اثربخشی برای اجرای برنامه های بهداشتی در سطح اول نظام شبکه با همکاری واحدهای تخصصی مربوط |
22 |
برنامه ریزی به منظور تهیه و تدارک فضای فیزیکی و تجهیزات مورد نیاز جهت استقرار نظام ارائه خدمات بهداشتی درمانی در سطح اول |
24 |
طراحی و برگزاری دوره های آموزشی در زمینه مدیریت شبکه با همکاری مراجع مربوطه |
25 |
رهبری و هدایت برنامه پزشک خانواده در سطح منطقه تحت پوشش استان |
26 |
نظارت بر کلیه قراردادهای فنی مرکز بهداشت از قبیل نحوه ارائه خدمت، قیمت تمام شده، شرایط پیمانکار و همچنین پیش بینی و پیشنهاد مراکز و واحدهای بهداشتی قابل واگذاری |
27 |
نیاز سنجی،برآورد و مشارکت در توزیع نیروی انسانی مورد نیاز در واحدهای بهداشتی و درمانی سطح اول |
28 |
مشارکت فعال با حوزه درمان برای اجرای کامل نظام ارجاع بیماران به سطوح بالاتر |
29 |
تقویت و ایجاد بانک ایده و دانش کاربردی در زمینه انجام بهینه فرایندها و روش های کار از طریق اشتراک گذاری اطلاعات علمی و تجربیات کارشناسان تخصصی |
30 |
جلب مشارکت خیّرین و مردم در تامین نیازهای بهداشتی از قبیل ساخت، تجهیز و تعمیر مراکز و پایگاه های سلامت |
31 |
نظارت بر واحدهای بهداشتی سطوح میانی ومحیطی بر اساس نظام شبکه وایجاد هماهنگی لازم بین واحدها |
32 |
اولویت بندی ونظارت بر پروژه های احداثی وهماهنگی در احداث بنا با دفتر فنی |
33 |
انجام سایر امور مرتبط با شغل بر حسب نظر مقام مافوق و مطابق مقررات |
" شرح وظایف ردیف 2"
عنوان شغلی : رئیس گروه گسترش شبکه |
|
1 |
هماهنگی جهت تامین ، توزیع و مدیریت منابع فیزیکی، تجهیزات و نیروی انسانی |
2 |
توانمند سازی نیروهای تخصصی و فنی سیستم |
3 |
اجرای برنامه پزشک خانواده و بیمه روستائی در روستاها و شهرهای زیر بیست هزار نفر |
4 |
اجرای نظام تحول شهری در شهرهای بالای بیست هزار نفر در قالب سیستم ارجاع |
5 |
مدیریت برنامه های آماری سیستم معاونت، نظام ثبت مرگ و سامانه سیب |
6 |
مدیریت ساختار و تشکیلات سازمانی در سطح یک |
7 |
بستر سازی نظام ارجاع الکترونیک و اجرای آن |
8 |
پیگیری در اجرای ضوابط گسترش در واحدهای ارائه دهنده خدمت |
9 |
نظارت بر واحدهای بهداشتی سطوح میانی ومحیطی بر اساس نظام شبکه وایجاد هماهنگی لازم بین واحدها |
10 |
اولویت بندی ونظارت بر پروژه های احداثی وهماهنگی در احداث بنا با دفتر فنی |
11 |
برآورد نیروی انسانی،ایجاد وتجهیز واحدهای بهداشتی |
12 |
جذب واستقرار تیم سلامت ونظارت بر نحوه اجرای فعالیت ها |
13 |
گزارش چالش های بهداشتی ، پیشنهاد وراه حل مناسب |
14 |
پایش وارزشیابی خدمات واحدهای بهداشتی وتعیین فایده اثربخشی آن |
15 |
تجزیه وتحلیل هزینه ودرآمد شهرستان ها |
16 |
نظارت وآموزش تیم سلامت |
17 |
پیگیری کمیته های استانی در رابطه با زیرساخت های حوزه بهداشت |
18 |
نظارت بر جذب وتوزیع نیروها بر حسب نیاز شهرستان ها |
19 |
نظارت بر تجزیه وتحلیل آماری وگزارش شاخص های بهداشتی |
20 |
نظارت بر اجرای نظام ارجاع الکترونیک برنامه ریزی جهت آموزش تغییرات جدید سامانه سیب در شهرستان ها وستاد استان |
21 |
شناخت خصوصیات جغرافیایی،جمعیتی و توانائی های بالقوه منطقه و تهیه طرحهای جدید متناسب با شرایط اقتصادی،فرهنگی و اجتماعی در راستای برنامه های توسعه کشور |
22 |
بررسی و مطالعه و برآورد محل های گسترش با توجه به تغییرات سیاسی، جغرافیایی و جمعیتی ایجاد شده در منطقه |
23 |
مشارکت و هماهنگی با سایر گروه های کارشناسی به منظور استفاده مناسب از فضا، تجهیزات و نیروی انسانی |
24 |
نظارت بر نحوه توزیع اعتبارات شبکه های بهداشتی درمانی |
25 |
برآورد نیروی انسانی فنی و اداری مورد نیاز شبکه ها |
26 |
متناسب سازی حجم خدمات با تعداد نیروی انسانی مورد نیاز |
27 |
اولویت بندی نیروهای مورد نیاز برای استخدام نیرو |
28 |
هماهنگی جهت جذب مجوزهای استخدامی |
29 |
بازنگری و پیشنهاد اصلاح تشکیلات |
30 |
تامین و توزیع نیروهای مشمول قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان |
31 |
بررسی و برآورد نیاز واحدها در زمینه بهبود استاندارد ساختمان، تجهیزات |
32 |
هماهنگی درون بخشی و برون بخشی در زمینه رفع نیاز جامعه به واحدهای ارائه دهنده خدمات |
33 |
طراحی و اجرای طرح های تحقیقاتی و مطالعاتی به منظور ارتقای کمیت و کیفیت ارائه خدمات در واحدهای بهداشتی درمانی |
34 |
پایش و ارزشیابی خدمات ارائه شده توسط واحدهای بهداشتی درمانی و همچنین تهیه ابزار پایش )چک لیست های مورد نیاز( بمنظور تعیین اثر بخشی خدمات و انجام اصلاحات لازم در سیستم شبکه |
35 |
بررسی و گزارش تنگناها،نارسائی ها و مشکلات موجود در سیستم شبکه و تالش در جهت رفع مشکلات |
36 |
نظارت بر چگونگی ادغام خدمات بهداشتی و درمانی جدید در سیستم شبکه و همچنین ایجاد هماهنگی لازم بین واحدهای بهداشتی درمانی |
37 |
مشارکت در انجام پروژه های تحقیقاتی کاربردی در زمینه های مربوط به نظام بهداشتی و درمانی در شهرستانهای تابعه |
38 |
مشارکت در اجرای دوره های آموزشی عملی پزشکی اجتماعی و جامعه نگر در واحدهای بهداشتی درمانی |
39 |
همکاری و هماهنگی برای اجرای برنامه های جاری بهداشتی و درمانی در سیستم شبکه |
40 |
تعیین اولویت ها و نیازهای و نظارت در توزیع منابع مورد نیاز واحدهای بهداشتی و درمانی موجود |
41 |
بررسی و به روز نمودن تشکیلات مرکز بهداشت و طرح گسترش شبکه |
42 |
تهیه بانک اطلاعاتی پرسنلی |
43 |
رسیدگی به درخواستها و شکایات نیروها |
44 |
استمرار برنامه تحول شهری در حاشیه شهرها و سکونتهای غیر رسمی و شهرهای 20-50 هزار نفری و بالای 50 هزار نفر |
45 |
ارزیابی عملکرد پرسنل با استفاده از سامانه سیب |
"شرح وظایف ردیف-3.1"
عنوان شغلی : مسئول امور نیروی انسانی |
|
1 |
اطلاع از میزان پراکندگی جغرافیایی واحدهای خدمات جامع سلامت در منطقه |
2 |
بررسی وتطبیق شرایط جغرافیایی وجمعیتی منطقه باامکانات فنی وپوشش واحدهای و پیشنهاداصلاح تشکیلات و طرحهای گسترش یاتبدیل واحدهاوتعدادپرسنل لازم |
3 |
اعلام اولویت بندی استخدام نیروهای موردنیازبراساس نیازواقعی ومنطقی واحدهای تحت پوشش |
4 |
بررسی وتطبیق نیروی انسانی منظور شده برای واحدهاوپیشنهاداصلاح تشکیلات آن درصورت لزوم |
5 |
پیشنهادایجاد،احداث واستانداردسازی ویااجاره فضاهای فیزیکی موردنیازبه مسئولین ذیربط |
6 |
هماهنگی جهت جذب مجوزهای استخدامی |
7 |
تامین و توزیع نیروهای مشمول قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان |
8 |
متناسب سازی حجم خدمات با تعداد نیروی انسانی مورد نیاز |
9 |
اعلام نظر در خصوص انتقال و ماموریت نیروها |
10 |
هماهنگی درون بخشی و برون بخشی در زمینه رفع نیاز جامعه به واحدهای ارائه دهنده خدمات سلامت |
11 |
طراحی و اجرای طرح های تحقیقاتی و مطالعاتی به منظور ارتقای کمیت و کیفیت ارائه خدمات در واحدهای خدمات سلامت (در زمینه های مربوط به نظام بهداشتی در منطقه) |
12 |
همکاری وهماهنگی لازم بامدیریاکارشناس آموزش بهورزی شهرستان جهت بهره گیری مطابق دفترچه طرح گسترش شبکه |
13 |
همکاری بامراکزآموزش بهورزی برای انتخاب وتربیت بهورزان بومی |
14 |
نظارت براجرای ضوابط طرح گسترش واحدهای بهداشتی،ادغام خدمات وهماهنگی آنها |
15 |
مشارکت درآموزش دانشجویان گروه پزشکی وپیراپزشکی اعزامی به واحدهای بهداشتی تابعه |
16 |
بررسی وتامین وتعیین نیروی انسانی موردنیازواحدهای بهداشتی منطقه براساس نیازواقعی ومنطقی واحدهای تحت پوشش |
17 |
توزیع واعزام نیروهای مستعدخدمت طرحی،پیام آوربه منطقه ونظارت برنحوه خدمت آنها |
18 |
گزارش تنگناهاونارسائیهای موجودوپیشنهادراه حل مناسب |
19 |
اولویت بندی دراحداث واحدهای بهداشتی ودرمانی براساس نیازمنطقه ای بادرنظرگرفتن منابع موجود |
20 |
نظارتبرفعالیتهای خانه های بهداشت ومراکزخدمات جامع سلامت وتهیه گزارش عملکردواحدوانعکاس به آنهاجهت رفع نقاط ضعف مربوطه به مقام مافوق واحدهای مربوطه |
21 |
هماهنگی فعالیتهای واحدهای ستادی مراکزبهداشت شهرستانها |
22 |
شرکت فعال دردوره های آموزشی مرتبط باشغل وپیاده نمودن نتایج آن درانجام وظایف محوله . |
23 |
تحلیل آمارهاواطلاعات به منظورمحاسبه نشانگرهای بهداشتی وتعیین نیازهاواولویتها،تهیه بازتاب اطلاعاتی برای واحدهای بهداشتی جهت برنامه ریزی |
24 |
نظارت برسیستم جمع آوری،ذخیره وکنترل اطلاعات نرم افزاری واحدهای بهداشتی ودرمانی وبهره گیری ازداده های آماری جمع آوری شده به منظوربرنامه ریزی سالیانه |
25 |
پایش وارزشیابی خدمات ارائه شده توسطواحدهای ارائه خدمات به منظورتعیین اثربخشی خدمات وانجام اصلاحات لازم درسیستم شبکه ها |
26 |
مشارکت و همکاری با حوزه درمان برای اجرای کامل نظام ارجاع بیماران به سطوح بالاتر |
27 |
مستند سازی فرایندها و فعالیت ها ،تدوین شاخصهای عملکردی ،تهیه گزارش دوره ای عملکرد جهت سیاستگذاری برنامه ریز و ارائه به مقامات و مراجع ذیربط |
28 |
مشارکت و هماهنگی با سایر گروه های کارشناسی به منظور استفاده مناسب از فضا، تجهیزات و نیروی انسانی |
29 |
ارزیابی عملکرد پرسنل با استفاده از سامانه سیب |
30 |
انجام سایرامورمرتبط باشغل برحسب نظرمقام مافوق ومطابق مقررات |
"شرح وظایف ردیف 3.2 "
عنوان شغلی : کارشناس مسئول برنامۀ نظام ثبت و طبقه بندی علل مرگ |
|
1 |
شرکت فعال در کارگاهها و جلسات آموزشی مرتبط |
2 |
شناسائی کارشناسان خبره و آگاه جهت اجرای برنامه در شهرستانها و ثبت در سامانه |
3 |
برگزاری دوره های آموزش و بازآموزی ویژۀ کارشناسان برنامه بصورت سالیانه |
4 |
برگزاری دوره های آموزش و بازآموزی ویژۀ پزشکان در خصوص چگونگی ثبت گواهی فوت به صورت سالیانه با همکاری آموزش مداوم دانشگاه |
5 |
کمک به برآورد تعداد دفترچه های گواهی فوت زیر و بالای هفت روز بصورت لااقل سه ساله و سفارش تجدید پاپ به میزان کافی |
6 |
توزیع دفترچه ها به مراکز بهداشت شهرستانها جهت توزیع اصولی بر اساس مرگ و میر در بیمارستانها |
7 |
پاسخگویی به موقع به مکاتبات مرتبط |
8 |
تعامل با ادارات ثبت احوال و پزشکی قانونی |
9 |
تهیۀ سیمای مرگ استانی |
10 |
نظارت مداوم بر صحت کمی و کیفی داده های مرگ ومیر در سامنه |
11 |
بر گزاری کمیته عملیاتی و کمیتۀ دانشگاهی برابر ضوابط |
12 |
استخراج و ارئۀ آمار به واحدهای تابعۀ دانشگاه در صورت لزوم |
13 |
شرکت در کمیته های فنی مرتبط به بررسی کمّی و کیفی داده های مرگ ومیر زیر پنجسال |
14 |
شرکت در کمیته های فنی مرتبط با خودکشی و سلامت روان |
15 |
شرکت در کمیته های مرتبط با مرگ و میر سطح استان |
16 |
مشارکت در امور پژوهشی مرتبط |
17 |
مشارکت در آموزش دانشجویان در خصوص چگونگی تکمیل گواهی فوت و آشنائی با مبانی ثبت گواهی فوت |
18 |
نظارت بر صحت دقت موارد ثبت شده |
19 |
رصد داده ها از نظر کیفی و کمّی |
"شرح وظایف ردیف 4"
عنوان شغلی : کارشناس مسئول امور بهورزی |
|
1 |
تهیه برنامه عملیاتی برای امور بهورزی |
2 |
انجام امورکلیه امور مربوط به جذب و پذیرش بهورز |
3 |
انجام فرآیندهای انتخاب بهورز و مربی نمونه و اقدام در خصوص گرامی داشت روز بهورز |
4 |
تشکیل شورای بهورزی استان و بررسی مشکلات بهورزان و تلاش در جهت رفع آنها |
5 |
مشارکت در بازنگری و اصلاح متون آموزشی فراگیران بهورزی |
6 |
پی گیری و پایش مداوم عملکرد مراکز آموزش بهورزی طبق آیین نامه کشوری |
7 |
پایش و نظارت مداوم عملکرد مربیان مراکز آموزش بهورزی و کارشناسان امور بهورزی شهرستانها |
8 |
برگزاری جلسات آموزشی ویژه مربیان مربیان بهورزی در خصوص مهارت تدریس و آموزش |
9 |
نظارت بر اموزش و تربیت فراگیران بهورزی و نظارت بر دوره کار اموزی و آزمون پایه و فینال آنها |
10 |
همکاری در تامین و تکمیل نیازهای پرسنلی و تجهیزاتی مراکز آموزش بهورزی |
11 |
برگزاری آزمونهای علمی مخصوص بهورزان و مراقبان سلامت به منظور انجام نیاز سنجی آموزشی |
12 |
پی گیری و هماهنگی برگزاری جلسات آموزشی بهورزان و مراقبان سلامت |
13 |
همکاری در استقرار برنامه های بهداشتی جدید نظام شبکه |
14 |
نظارت و ارزشیابی کمی و کیفی خانه های بهداشت دانش آموزی از نظر آموزش های عملی |
15 |
مشارکت در پیشنهاد انتخاب مدیران و مربیان مراکز آموزش بهورزی |
16 |
برنامه ریزی آموزشی و باز آموزی برنامه های سلامت و مربیان مراکز آموزش بهورزی |
17 |
نظارت بر عملکرد مربیان مراکز آموزش بهورزی و بهورزان خانه های بهداشت |
18 |
هماهنگی مربوط به تامین نیروهای مورد نیاز خانه ای بهداشت (بهورزان) |
19 |
پایش و نظارت مراکز خدمات جامع سلامت ، پایگاه سلامت |
20 |
برنامه ریزی برای آموزش و باز آموزی بهورزان و مراقبان سلامت خانه های بهدشت |
21 |
برنامه ریزی و آموزش مربیان مراکز اموزش بهورزی |
22 |
پی گیری تهیه مقاله علمی و بهداشتی جهت درج در فصلنامه بهورزی |
"فرم شرح وظایف ردیف 5.1"
عنوان شغلی : کارشناس مسئول بهبود استاندارد فضای فیزیکی و تجهیزات پزشکی
|
|
1 |
تدوین برنامه عملیاتی |
2 |
تشکیل شناسنامه تجهیزات براساس فهرست های استاندارد |
3 |
برآورد نیازتجهیزات مورد نیازواحدهای بهداشتی و درمانی |
4 |
برآورد اعتبار تجهیزات مورد نیاز واحدهای بهداشتی و درمانی |
5 |
توزیع تجهیزات اداری وپزشکی مورد نیاز واحدهای تابعه بر اساس الویت درخواست های واصله و نیازهای تایید شده |
6 |
بهبود استاندارد تجهیزات واحدهای بهداشتی |
7 |
پیشنهاد احداث ، تعمیر و تجهیز مراکز بهداشتی درمانی ، پایگاه ها و خانه های بهداشت |
8 |
اعلام نظر در خصوص زمینهای کاربری بهداشتی ودرمانی |
9 |
توسعه و بهبود استاندارد منابع واحدهای بهداشتی درمانی |
10 |
نظارت برتکمیل پروژه های عمرانی |
11 |
مکان یابی واحدهای بهداشتی و درمانی |
12 |
تامین اعتبار واحدهای بهداشتی و درمانی |
13 |
انجام بازدید مشترک با بیمه سلامت به منظورکیفیت بخشی به خدمات و بهبود وضعیت تجهیزات و فضای فیزیکی |
14 |
انجام بازدید های دوره ای از سطوح محیطی به منظور کیفیت بخشی به خدمات و بهبود وضعیت تجهیزات و فضای فیزیکی |
15 |
انجام سایر امور مرتبط با شغل بر حسب نظر مقام مافوق و مطابق مقررات |
" فرم شرح وظایف5.2"
عنوان شغلی : کارشناس مسئول امور دارویی
|
|
1 |
تدوین برنامه های سالانه عملیاتی برای امور داروئی |
2 |
پیش بینی و تدوین برنامه های آموزش و تهیه متون آموزشی مورد نیاز با توجه به پروتکل های کشوری و ستادی |
3 |
انجام یا مشارکت در طرح های تحقیقاتی و پژوهش های کاربردی برای افزایش کارائی سیستم |
4 |
مشارکت در خصوص بررسی،مطالعه،تحقیق در نسخ داروئی و تجویز منطقی دارو و الگوهای صحیح تجویز و مصرف دارو |
5 |
اجرای برنامه های آموزشی تدوین شده طبق برنامه. |
6 |
تأمین درون داده های لازم برای فرایندهای تحت سرپرستی. |
7 |
پایش مدون و مستمر واحدهای تحت پوشش (ستاد، مراکز خدمات جامع سلامت، خانه های بهداشتی) |
8 |
نظارت در تنظیم بودجه و مصرف اعتبارات پیش بینی شده |
9 |
انجام روش های کاربردی برای اصلاح نظام داروئی و مصرف بهینه دارو در نظام شبکه بر اساس اهداف وزارتخانه |
10 |
برنامه ریزی، پیگیری و نظارت مستمر انبارهای داروئی برای ارتقاء کمی و کیفی و نگهداری اصولی داروها. |
11 |
استاندارد سازی انبارهای داروئی |
12 |
هماهنگی با مرکز بهداشت استان،شرکت های داروئی،کارخانه های تولید دارو به منظور پیشبرد اهداف تعیین شده. |
13 |
برآورد نیروی انسانی مورد نیاز در امور دارویی |
14 |
مشارکت در انجام پژوهش های کاربردی در نظام شبکه با مراکز آموزشی-اداری وزارت متبوع و سایر گروههای کارشناسی |
15 |
برنامه ریزی در استفاده از توانمندهای بخش خصوصی در اداره داروخانه های مراکز بهداشتی درمانی تحت پوشش. |
16 |
شرکت در دورهها و کارگاههای آموزشی، سمینارها و ... مرتبط جهت بالا بردن سطح علمی کاربردی |
17 |
مشارکت در کمیته های تخصصی مختلف مرکز بهداشت و ارائه راهکارهای مناسب. |
18 |
مکانیزه نمودن امور داروئی جهت دستیابی به اطلاعات دقیق و بروز واحدهای تابعه. |
19 |
مکانیزه نمودن اطلاعات و نسخ مراکز خدمات جامع سلامت واگذار شده به بخش خصوصی. |
20 |
شرکت فعال در دوره های آموزشی مرتبط با شغل و پیاده نمودن نتایج آن در انجام وظایف محوله. |
21 |
انجام یا مشارکت در تحقیقات کاربردی در عرصه نظام سلامت در رشته شغلی مربوطه که به تأیید مراجع ذیربط رسیده باشد. |
22 |
انجام سایر امور مرتبط با شغل بر حسب نظر مقام مافوق و مطابق مقررات |
23 |
جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات دارویی به دست آمده از مراکز و ارائه بع مراجع بالاتر |
24 |
برآورد میزان نیاز دارویی با هماهنگی درون بخشی در قالب اعتبارات برنامه مربوطه و پیگیری کمبودهای داروئی |
"شرح وظایف ردیف 6"
عنوان شغلی : کارشناس پزشک خانواده و مسئول آموزش ضمن خدمت کارکنان |
|
1 |
نظارت بر اجرای ضوابط طرح توسعه شبکه های سلامت و ادغام خدمات و هماهنگی واحد های مختلف |
2 |
مشارکت و هماهنگی با سایر گروههای کارشناسی مرکز بهداشت استان |
3 |
نظارت بر ارائه خدمات تعریف شده به منظور ارتقاء کیفیت و کمیت ارائه خدمات در واحد ها در زمینه های مربوط به نظام بهداشتی در سامانه سیب |
4 |
هماهنگی ومشارکت در آموزش دانشجویان گروه پزشکی و پیراپزشکی |
5 |
مدیریت و هماهنگی چاپ دفاتر ارائه خدمات و ... واحدهای محیطی با استعلام از شهرستانها |
6 |
جمع آوری سوالات و شکایات واصله در تلفن پیامگیر واحد و سامانه 190 وپیگیری وهماهنگی و ارائه پاسخ از طریق شرستانها |
7 |
جمعبندی و تحلیل شاخصهای امار مراجعین برنامه پزشک خانواده به صورت ماهانه و ارسال به اداره کل بیمه سلامت استان |
8 |
جمع آوری برنامه های دهگردشی تیم سلامت از شهرستانها و نظارت بر اجرای آن و تحلیل داده ها |
9 |
گزارش تنگناها و نارسایی های موجود و پبشنهاد راه حل مناسب |
10 |
جمعبندی و تهیه و تدوین گزارش بازدید های انجام یافته به مقام مافوق و ارائه پسخوراند برای سطوح پایین تر |
11 |
بررسی و تحلیل گزارش های واصله، تهیه بازتاب و اعلام نتایج به مقام مافوق |
12 |
هماهنگی جلسات داخلی واحد و تنظیم صورتجلسات و پیگیری مصوبات جلسه |
13 |
هماهنگی و تنظیم نیاز سنجی آموزشی واحدهای ستادی و شهرستانی و اجرای دوره های آموزشی مصوب شده در راستای توانمند سازی پرسنل ستادی و شهرستانی و نظارت بر نحوه اجرای دوره های آموزشی و تحلیل اثر بخشی دوره ها |
14 |
تهیه و بررسی شناسنامه آموزشی پرسنل حوزه معاونت بهداشتی |
15 |
پیش بینی و پیشنهاد نیازهای پرسنلی، پایش عملیات اجرایی مربوط به گسترش شبکه، |
16 |
تعیین خط مشی و اولویت های منطقه در خصوص واحد های ارائه دهنده خدمات
|
17 |
برنامه ریزی وشرکت در بازدید های دوره ای و روتین و نظارت بر واحدهای تابعه
|
18 |
شرکت فعال در دوره های کارآموزی، مهارتی و آموزشی در جهت ارتقاء معلومات و توانمندیهای شغلی و بکارگیری نتایج آن در انجام وظایف محوله |
19 |
اموزش کارشناسان با برگزاری جلسات و کارگاههای استانی
|
"شرح وظایف ردیف 7"
عنوان شغلی : کارشناس مسئول برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع و PHC شهری |
|
1 |
تدوین برنامه عملیاتی برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع و PHC شهری |
2 |
شناخت خصوصیات جغرافیایی و جمعیتی شهری مجری برنامه سطح استان |
3 |
مدیریت و اجرای برنامه سلامت خانواده شهری و نظام ارجاع |
4 |
هماهنگی تشکیل ستاد هماهنگی استان در برنامه سلامت خانواده شهری و نظام ارجاع |
5 |
هماهنگی تشکیل ستاد اجرایی استان در برنامه سلامت خانواده شهری و نظام ارجاع |
6 |
هماهنگی و پیگیری تشکیل کمیته استانیآموزش، ارتباطات و مشارکت های اجتماعی در برنامه |
7 |
هماهنگی و پیگیری تشکیل کمیته آمار و فن آوری اطلاعات ستاد اجرایی استان در برنامه |
8 |
هماهنگی و پیگیری تشکیل کمیته تامین و توزیع منابع ستاد اجرایی استان در برنامه |
9 |
هماهنگی و پیگیری تشکیل کمیته آموزش و مدیریت نیروی انسانی ستاد اجرایی استان در برنامه |
10 |
هماهنگی و پیگیری تشکیل کمیته پایش و نظارت ستاد اجرایی استان در برنامه |
11 |
هماهنگی و پیگیری تشکیل کمیته نظام ارجاع ستاد اجرایی استان در برنامه |
12 |
هماهنگی و پیگیری تشکیل کمیته نظارت و توسعه خدمات دارویی ستاد اجرایی استان در برنامه |
13 |
پیشنهاد ایجاد و راه اندازی واحدهای بهداشتی و درمانیجدید با برنامه ریزی سالیانه و میان مدت در استان |
14 |
بررسی و پیش بینی منابع مورد نیاز واحدها (برآورد نیروی انسانی، تجهیزات لازم) |
15 |
مطالعه وهمکاری دربازنگری طرحهای توسعه سلامت با توجه به تغییرات جغرافیایی، جمعیتی و تقسیمات کشوری ایجاد شده در استان |
16 |
نظارتبر روند اجرای برنامه در سطح شهرستان های استان با تعیین اثر بخشی آن ها |
17 |
همکاری و مشارکت در آموزش دانشجویان گروه پزشکی و پیراپزشکیمعرفی شده به استان |
18 |
تدوین و گزارش چالش ها، تنگناهاو نارسائی های موجود در برنامه و پیشنهاد راه حل مناسب |
19 |
انجام بازدیدهای مشترک با بیمه سلامت و سایر ارگان های مرتبط، به منظور ارتقای کیفیت و کمیتبرنامه |
20 |
اعلام نظر در خصوص انتقال و ماموریت نیروهای مرتبط با برنامه سلامت شهری |
21 |
انجام سایر امور مرتبط با شغل بر حسب نظر مقام مافوق و مطابق مقررات |
"شرح وظایف ردیف 8"
عنوان شغلی : کارشناس مسئول آزمایشگاه های بهداشتی استان |
|
1 |
|
2 |
|
3 |
تامین زیر ساخت های لازم به منظور کسب توانمندی تشخیص آزمایشگاهی جهت پاسخگویی به نیازهای نظام سلامت در فوریت ها، حوادث و بلایا ، اپیدمی هاو بیماریهای بومی و منطقه ای بر اساس اولویت های شهرستان (هماهنگ با بیماری ها و کارشناس مسوول آزمایشگاه ) |
4 |
حصول اطمینان از اجرای برنامه ایمنی و امنیت زیستی در آزمایشگاههای تحت پوشش |
5 |
مدیریت اطلاعات و داده های آزمایشگاهی و به کارگیری آن در راستای سیاست گذاری و تصمیم سازی در حوزه آزمایشگاهی در سطح شهرستان |
6 |
مدیریت منابع موجود اعم از فضا، تجهیزات، نیروی انسانی وغیره در راستای جلوگیری از انجام فعالیت های موازی و اتلاف سرمایه های ملی |
7 |
حصول اطمینان از اجرای برنامه ایمنی و امنیت زیستی در آزمایشگاههای تحت پوشش |
8 |
مدیریت اطلاعات و داده های آزمایشگاهی و به کارگیری آن در راستای سیاست گذاری و تصمیم سازی در حوزه آزمایشگاهی در سطح شهرستان |
9 |
تکمیل وروزآمدکردن اطلاعات شبکه آزمایشگاههای بهداشتی شهرستان |
10 |
تدوین شاخصهای آماری در نظام مراقبت آزمایشگاهی |
11 |
تحلیل و آنالیز آمار عملکرد آزمایشگاههای تابعه و استفاده از آمار در مدیریت آزمایشگاهها |
12 |
نظارت بر صحت جمع آوری آمار در آزمایشگاههای مراکز بهداشتی درمانی تابعه |
13 |
جمع آوری و ارسال آمار و اطلاعات مورد درخواست استان و گروههای کارشناسی حوزه معاونت بهداشتی |
14 |
مدیریت منابع موجود اعم از فضا، تجهیزات، نیروی انسانی وغیره در راستای جلوگیری از انجام فعالیت های موازی و اتلاف سرمایه های ملی |
15 |
.برنامه ریزی جهت ارتقاء دانش و مهارت کارکنان و حصول اطمینان از صلاحیت فنی کارکنان شاغل درآزمایشگاهها و برنامه ریزی جهت اموزش بدو خدمت |
16 |
نیازسنجی و برنامه ریزی آموزشی |
17 |
اقدام جهت جذب اعتبارات لازم برای تجهیز ، بهبود مستمر و تکمیل نواقص تجهیزاتی آزمایشگاههای مراکز بهداشتی درمانی از محل اعتبارات معاونت بهداشتی |
18 |
پی گیری اجرا و اثربخش بودن برنامه های آموزشی |
19 |
حصول اطمینان از ابلاغ و اجرای بهینه آئین نامه ها، ضوابط ، بخشنامه ها و دستورالعمل ها ابلاغی به آزمایشگاههای تحت پوشش |
20 |
نظارت و حصول اطمینان از اجرای بهینه برنامه نظام مراقبت از وسایل تشخیص آزمایشگاهی |
21 |
آگاهی از آیین نامه ودستورالعملهای ابلاغ شده آزمایشگاه مرجع سلامت و اداره کل تجهیزات پزشکی در خصوص وسایل تشخیص آزمایشگاهی و اجرایآن |
22 |
اجرای فرآیند رسیدگی به شکایات دریافت شده ازآزمایشگاههای تحت پوشش در خصوص وسایل تشخیص آزمایشگاهی و ارسال گزارش در این خصوص به آزمایشگاه مرجع سلامت همراه با کلیه مستندات مربوطه |
23 |
تهیه فهرست شرکتهای توزیع کننده وسایل تشخیص آزمایشگاهی در سطح استان و تکمیل اطلاعات شناسنامه ای آنها |
24 |
برنامه ریزی به منظور استفاده از کلیه ظرفیت های موجود آزمایشگاهی اعم از بخش دولتی وخصوصی به منظور پاسخگویی مناسب و به هنگام در راستای اولویت های تعیین شده |
25 |
ایجاد نظام ارجاع نمونه در شبکه درون دانشگاهی با واطمینان از کیفیت نمونه های ارجاعی با بهره گیری از روش استاندارد نقل وانتقال امن وایمن نمونه |
26 |
هماهنگی و برنامه ریزی جهت ارسال نمونه های آزمایشگاهی اخذ شده در قالب برنامه های مختلف به آزمایشگاههای همکار و و یا آزمایشگاههای حوزه تحت پوشش معاونت درمان و عقد قرارداد با آنها |
27 |
اطمینان از اجرای صحیح برنامه کنترل کیفیت داخلی درآزمایشگاههای تحت پوشش |
28 |
برنامه ریزی جهت تامین مواد، معرفها و ابزارلازم برای اجرای برنامه کنترل کیفیت داخلی |
29 |
نظارت بر اجرای صحیح وتفسیر نتایج برنامه در جهت رفع خطاهای آزمایشگاه |
30 |
اطمینان از به کارگیری تجهیزات و فرآورده های آزمایشگاهی با کیفیت از تامین کنندگان معتبر |
31 |
کسب اطلاعات به روز درمورد تجهیزات و فرآورده های آزمایشگاهی مورد تایید و تامین کنندگان مجاز واطلاع رسانی در این خصوص به آزمایشگاههای تحت پوشش |
32 |
اطمینان از اجرای برنامه کنترل و نگهداری تجهیزات درآزمایشگاههای تحت پوشش |
33 |
تعیین و معرفی مراکز معتبربرای کنترل ، نگهداری و کالیبراسیون ابزار و تجهیزات آزمایشگاهی |
34 |
فراهم آوردن امکانات و ابزار لازم جهت کنترل ونگهداری تجهیزات |
35 |
اطمینان از اجرا واثربخشی برنامه ارزیابی خارجی کیفیت جهت آزمایشگاههای تحت پوشش و حمایت از آزمایشگاههای بهداشتی در راستای اجرای بهینه برنامه |
36 |
الزام شرکت کلیه آزمایشگاههای تحت پوشش دربرنامه ارزیابی خارجی کیفیت مطابق با پروتکل ابلاغ شده آزمایشگاه مرجع تفسیرصحیح نتایج و استفاده از آن در برطرف نمودن خطاهای آزمایشگاهی |
37 |
اطمینان از پوشش برنامه ارزیابی خارجی کیفیت برای نمونه های مربوط به بیماری های بومیمنطقه تحت پوشش |
38 |
نظارت بر فرآیند تهیه ، توزیع ، مصرف و انبارش مواد و فرآورده های تشخیصی در آزمایشگاههایتحت پوشش |
39 |
رسیدگی به شکایات واصله از آزمایشگاههای تحت پوشش |
40 |
همکاری با اداره امور آزمایشگاههای درمان جهت اطمینان از کیفیت عملکرد آزمایشگاههای درمانی در زمینه تشخیص آزمایشگاهی وگزارش دهی بیماری های تحت مراقبت واگیر و غیر واگیر |
41 |
همکاری و ارائه مشاوره لازم در خصوص منابع فیزیکی (ساختمان آزمایشگاه های جدید التاسیس)، نیروی انسانی و تجهیزات |
42 |
برنامه ریزی جهت نهادینه نمودن منشور حقوق بیمار در آزمایشگاههای تحت پوشش |
"شرح وظایف ردیف9"
عنوان عنوان شغلی : کارشناس امور آزمایشگاههای بهداشتی استان |
|
1 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
5 |
|
6 |
|
7 |
|
8 |
|
9 |
|
10 |
شناسایی ومدیریت مواردعدم انطباق وبرنامه ریزی جهت انجام اقدامات اصلاحی |
11 |
شناسایی واجرای بهینه کلیه فرآیندهاوفعالیتهایی که درآزمایشگاه انجام میشودشامل فعالیتهای فنی درحوزه قبل ازآزمایش، انجام آزمایش و پس ازآزمایش |
12 |
تعیین روشهای معتبرو صحه گذاری شده مطابق استانداردهای آزمایشگاه پزشکی و اجرای برنامه های کنترل کیفیت داخلی وشرکت دربرنامه های ارزیابی خارجی کیفیت |
13 |
همکاری درفرآیندنظارت وارزیابی آزمایشگاههای تحت پوشش |
14 |
شرکت درجلسات وکمیته های فنی _مشورتی درسطح دانشگاه / دانشکده ودرصورت لزوم آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت متبوع |
15 |
استقرارکامل استانداردهای آزمایشگاهی واجرای برنامه های مرتبط با ارتقاءکیفیت خدمات آزمایشگاهی درآزمایشگاه مرجع دانشگاه / دانشکده باهدف ارائه الگوونمونه |
16 |
پاسخگویی به هنگام ومعتبرآزمایشگاهی دربحران،بلایا،اپیدمی،طغیانهاوفوریتها |
17 |
اجرای برنامه ایمنی وامنیت زیستی ومدیریت ریسک (بیوریسک( |
18 |
مشارکت درتحقیقات کاربردی مرتبط باسلامت عمومی درصورت لزوم |
19 |
برنامه ریزی/نظارت واجرای بخش آزمایشگاهی طرحهای کشوری/منطقه ای /استانی |
20 |
مشاوره وپشتیبانی علمی شبکه آزمایشگاههای بهداشت دانشگاه / دانشکده |
21 |
مشارکت علمی درتدوین دستورالعملهای فنی _ تخصصی درسطح دانشگاه / دانشکده ودرصورت لزوم آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت متبوع |
22 |
راه اندازی روشهای معتبرونوین آزمایشگاهی موردنیاز |
23 |
انجام ارزیابیهای آزمایشگاهی لازم جهت روندتامین،کنترل کیفیت وعملکردکیت، معرفهاوتجهیزات (وسایل تشخیص آزمایشگاهی) وبه خصوص درفرآیندرسیدگی به شکایات،تخلفات وپاسخ به استعلامها |
24 |
همکاری دراجرای برنامه های آموزشی تئوری وعملی برای کارکنان آزمایشگاه مرجع دانشگاه / دانشکده وکارکنان آزمایشگاههای تحت پوشش براساس نیازسنجی آموزشی انجام شده وبرنامه های آموزشی تنظیم شده درادارات آزمایشگاه مرجع سلامت |
25 |
انجام آزمایشات ارزیابی فنی بطوردوره ای وسالیانه دربرنامه مراقبت ازکیت وتجهیزات آزمایشگاهی |
26 |
اجرای دستورالعملهای کنترل کیفیت،نگهداشت وکالیبراسیون وسایل تشخیصی آزمایشگاهی درآزمایشگاه مرجع |
27 |
مدیریت فرآیندجمع آوری وذخیره کلکسیون میکروبی وسوشهای استانداردجهت استفاده دربرنامه های مختلف کنترل کیفیت وغیره |
28 |
اجرای الزامات مرتبط به نظام ارجاع ومدیریت نمونه (به خصوص انتقال امن وایمن نمونه ها) |
29 |
شناسایی ومدیریت مواردعدم انطباق وبرنامه ریزی جهت انجام اقدامات اصلاحی |
30 |
شناسایی واجرای بهینه کلیه فرآیندها وفعالیتهایی که درآزمایشگاه انجام میشودشامل فعالیتهای فنی درحوزه قبل ازآزمایش،انجام آزمایش وپس ازآزمایش |
31 |
تعیین روشهای معتبروصحه گذاری شده مطابق استانداردهای آزمایشگاه پزشکی واجرای برنامه های کنترل کیفیت داخلی وشرکت دربرنامه های ارزیابی خارجی کیفیت |
32 |
همکاری درفرآیندنظارت وارزیابی آزمایشگاههای تحت پوشش |
33 |
شرکت درجلسات وکمیت ههای فنی _مشورتی درسطح دانشگاه / دانشکده ودرصورت لزوم آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت متبوع |
34 |
استقرارکاملاستانداردهای آزمایشگاهی واجرای برنامه های مرتبط باارتقاءکیفیت خدمات آزمایشگاهی درآزمایشگاه مرجع دانشگاه / دانشکده باهدف ارائه الگوونمونه |
35 |
پاسخگویی به هنگام ومعتبرآزمایشگاهی دربحران،بلایا،اپیدمی،طغیانهاوفوریتها |
36 |
جرای برنامه ایمنی وامنیت زیستی ومدیریت ریسک (بیوریسک) |
36 |
مشارکت درتحقیقات کاربردی مرتبط باسلامت عمومی درصورت لزوم |
37 |
برنامه ریزی/نظارت واجرای بخش آزمایشگاهی طرحهای کشوری/منطقه ای /استانی |